Αριστείδης Τσιπλάκος Βιογραφικό

Αριστείδης Τσιπλάκος

Πολιτικός Μηχανικός – Λειβαδιά

Παρακολούθησε την πρωτοβάθμια και την δευτεροβάθμια εκπαίδευση στη Λειβαδιά.
Το 1948 εισήχθη μεταξύ των πρώτων στο ΕΜΠ, στη σχολή Πολιτικών Μηχανικών και αποφοίτησε το 1953.

Μετά την αποφοίτησή του από το ΕΜΠ και την στρατιωτική του θητεία, παράλληλα με τις μελέτες οικοδομικών έργων, εργάσθηκε στον οργανισμό Κωπαίδας με αντικείμενο την κατασκευή της σήραγγας Υλίκης και τον αγωγό μεταφοράς ύδατος από την λίμνη της Υλίκης για την άρδευση του Κωπαιδικού πεδίου.

Μετά την επιτυχή εκτέλεση του έργου αυτού με πρόσκληση του καθηγητή του ΕΜΠ, Ι. Ρωμαίδη, ο οποίος ήταν Γενικός Διευθυντής της τεχνικής εταιρίας ΥΔΡΕΞ Α.Ε, εργάσθηκε μαζί του σε αυτή την εταιρία της οποίας την γενική διεύθυνση ανέλαβε μετά την αποχώρηση του Ι. Ρωμαίδη. Με την ιδιότητά του αυτή μελέτησε και κατασκεύασε το μεγαλύτερο τμήμα του αποχετευτικού δικτύου του λεκανοπεδίου και την υποδομή στους βασικούς οδικούς άξονες, όπως Πειραιώς, Αχαρνών, Βουλιαγμένης , Θησέως, Μεσογείων, Κηφισίας κλπ.

Το 1968 ίδρυσε εταιρία μελετών και το 1970, έπειτα από διεθνή διαγωνισμό, τού ανατέθηκε η μελέτη αποχετεύσεως της Κινσάσας Πρωτεύουσας του Κογκό.

Το 1976 με απόφαση του Κ. Καραμανλή ανέλαβε την γενική Γραμματεία του Υπουργείου Δημοσίων έργων, όπου παρέμεινε μέχρι το 1981.

Ως Γενικός Γραμματέας άλλαξε το θεσμικό πλαίσιο του Υπουργείου.

Κατάργησε τον θεσμό του Νομομηχανικού και προέβη στην αποκέντρωση των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου, με την δημιουργία των περιφερειακών υπηρεσιών Δημοσίων Έργων (ΠΥΔΕ).

Την περίοδο αυτή πρωτοστάτησε στην κατασκευή σημαντικών έργων, όπως ο Μόρνος, η Λεωφόρος Συγγρού, το μεγάρου του Αρείου Πάγου, οι πρώτες ανισόπεδες διαβάσεις, ο βιολογικός καθαρισμός στη Μεταμόρφωση, νέα οδός Λιβαδειάς -Δελφών κλπ.

Έπαιξε επίσης σημαντικό ρόλο στην αποκατάσταση των ζημιών από τους σεισμούς της Θεσσαλονίκης και Βοιωτίας και δημιούργησε το σημερινό θεσμικό πλαίσιο και τις υπηρεσίες για την αποκατάσταση των ζημιών.

Ως Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου την περίοδο 1976-81 ήταν από εκείνους που εισηγήθηκαν στον τότε πρωθυπουργό την εκτέλεση όλων των μεγάλων έργων της χώρας, όπως το αεροδρόμιο των Σπάτων, την γέφυρα Ρίου Αντιρρίου, τον οδικό άξονα σταυρού Ελευσίνας, το Μετρό, την εκτροπή του Αχελώου και μάλιστα εργάσθηκε για να αρχίσουν να υλοποιούνται μερικά από τα έργα αυτά τα οποία δημοπρατήθηκαν, άρχισαν, αλλά σταμάτησαν μετά τις εκλογές του 1981.

Από το 1981 μέχρι το 2004 εξελέγη 7 φορές Βουλευτής Βοιωτίας και καθ όλη την διάρκεια της δεκαετίας του 1980 έδωσε σκληρούς αγώνες εντός και εκτός του Κοινοβουλίου για την παράταξη που ανήκε, δημοσιεύοντας επίσης πάνω από 100 άρθρα πολιτικού περιεχομένου.

Την περίοδο 1990-1993 αναλαμβάνει ως Υφυπουργός Εθνικής οικονομίας την διαχείριση του Αου Κοινοτικού Πλαισίου, με το οποίο χρηματοδοτήθηκαν και κατασκευάσθηκαν σημαντικά έργα. όπως το έργο του Ευήνου, εκατοντάδες βιολογικοί καθαρισμοί σε μεγάλες πόλεις, αρδευτικά έργα, λιμνοδεξαμενές στα νησιά κλπ.

Κύρια ασχολία του την περίοδο αυτή ήταν να χρηματοδοτηθούν για να ξεκινήσουν πάλι τα μεγάλα έργα που είχαν σταματήσει το 1981.
Έτσι υπογράφηκαν οι νέες συμβάσεις και ξεκίνησαν πάλι τα έργα όπως το Μετρό, το αεροδρόμιο των Σπάτων η Αττική οδός, η Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου η εκτροπή Αχελώου κλπ.

Στην ίδια περίοδο στην Βοιωτία έγιναν έργα δαπάνης πάνω από 200 δις δρχ, όπως αρδευτικά έργα, νοσοκομεία , δεκάδες σχολικών κτιρίων, βιολογικοί καθαρισμοί, λιμενικά και τουριστικά έργα, σημαντικοί νέοι οδικοί άξονες κ.λ.π. που άλλαξαν την όψη του νομού.

Στην περίοδο της Υφυπουργίας του απέσπασε την εύφημο μνεία των παραγόντων της Ε.Ε. και τα κολακευτικά σχόλια όχι μόνο Ελληνικών και ξένων εφημερίδων , αλλά και στελεχών της αντιπολιτεύσεως για τον τρόπο που αξιοποίησε τις Κοινοτικές πιστώσεις.

Είναι μέλος του συλλόγου <<Λάμπρος Κατσώνης>>.

Στόχος της ιστοσελίδας

Η ιστοσελίδα αυτή δημιουργήθηκε για να εκφραστούν ορισμένες απόψεις σχετικά με την αντιμετώπιση των σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η χώρα μας.

Διαχειριστές των προβλημάτων είναι συνήθως αξιόλογοι υπουργοί με λαμπρές σπουδές στα Ελληνικά και ξένα πανεπιστήμια και πάρα πολλοί από αυτούς κατέχουν πλήρως την θεωρία, αλλά αυτό μόνο δεν αρκεί.

Είναι αναγκαίο οι υπουργοί πέραν των θεωρητικών γνώσεων να έχουν προηγουμένως επαγγελματική σταδιοδρομία, ώστε να είναι γνώστες της αγοράς και των πραγματικών προβλημάτων, για να μπορούν να επιλέγουν πρακτικές, απλές, αποτελεσματικές λύσεις των προβλημάτων τα οποία λύονται ευκολότερα με την χρησιμοποίηση της κοινής λογικής,

Ο κοινός νούς όμως φαίνεται ότι είναι σπάνιο και πολύτιμο αγαθό τον οποίο όμως αρκετοί από τους διαχειριστές των προβλημάτων μας δεν διαθέτουν επαρκώς.

Συνήθως κάθε φορά προσπαθούν να ανακαλύψουν τον …..τροχό και επιλέγουν λύσεις αδόκιμες με αποτέλεσμα να πελαγοδρομούν και να καταλήγουν σε αδιέξοδα και σε συγκρούσεις με τους πολίτες, προσπαθώντας να επιλύσουν προβλήματα που έχουν επιλυθεί πρό πολλού από άλλες ανεπτυγμένες χώρες.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι οι τρόποι με τους οποίους αντιμετωπίζουν δύο προβλήματα που ταλαιπωρούν την χώρα μας επί δεκαετίες, όπως είναι το πρόβλημα των σκουπιδιών που παραμένει άλυτο και το οικονομικό πρόβλημα που είναι αποτέλεσμα αλόγιστου δανεισμού και σπατάλης, αλλά και απαράδεκτης και αδιαφανούς διαχειρίσεως του Δημοσίου χρήματος.

Θα διαπιστώσετε στην συνέχεια από την παρουσίαση των δύο αυτών προβλημάτων αλλά και από τις απλές προτάσεις που εκτίθενται για την αντιμετώπισή τους, πόσο σπάνιο είναι σήμερα ο κοινός νούς και πόσο αναγκαία είναι και η εμπειρία των διαχειριστών των προβλημάτων μας.

Share This
Copied!